Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 17 april 2013

Så var man igång igen...

Måndag och första träningspasset på ca 2 veckor,  och veckan innan dess var vi iväg och åkte skidor så det blev ju nästan 3 veckor utan träning. Satan i gatan vad det känns i dag i hela kroppen....det e nice med träningsvärk.

Denna veckan har Max klass PRAO. Max har sin paro på Johans arbetsplats då åker han med Johan i lastbilen på både korta och långa turer. U måndags var det en vanlig tur men det innebar att han gick gå upp kl 05.30 vilket är väldigt tidigt för en tonåring !!

I går började långturen och det bar i väg till Stockholm.
Patrik skulle iväg på kundbesök och ringde mig och frågade om jag kunde kolla på "nätet" om där var någon trafikolycka på E6 mot Helsingborg för det stod helt still... Mycket riktigt.... och mitt hjärta höll på att stanna när jag hörde att det varit en olycka mellan Malmö och Löddeköpinge mellan två lastbilar !!!!

Shit vad man hinner tänka mycket under kort tid. Johan och Max skulle ju köra den vägen. Jag sa till Patrik: Ring Max och kolla.... sen får jag ett sms att han inte svarade...Ring Johan då !! under tiden gick jag in på SDS sida och kollade.... och vad får jag se...jo en bild på en BLÅ lastbil som är krockad och i mitt tycke en precis likadan lastbil som Johan kör !!! O.M.G !!!

Då får jag det förlösande sms´et  från Patrik...Dom är fortfarande i Malmö, problem med att lasta en bil !!! Pust...alltså ni fattar inte vad man hinner tänka och måla upp en massa hemska saker innan man vet!!
Tack gode gud säger jag bara.
Älskade ungar !!

Vilodag i går från träningen, var en runda på Stoff & Stil och köpte lite tyg som skall fixas till inför "Disco" festen. Sedan gick jag in på Jysk och köpte nya gardiner...det blev så hemtrevligt så.

Idag onsdag gav sig Patrik iväg på kundbesök i Kalmar och till Öland så han kommer inte hem förrän i morgon...alltså jag är helt ensam...bara katten och jag :) Ja Ja..det blir ju träning ikväll så jag har att göra och är så klart helt slut sedan och då har jag heeela soffan för mig själv !!

Ha De !!

P & K
S

Inga kommentarer: