Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 15 april 2013

Lugn helg..

Helgen har varit lugn, min förkyldning har inte riktigt givit med sig och då är det bäst att ta det lugnt.
Det blev iallafall lite fredagsmys som ni kan se här nedan.

Ett gott tecken på att våren är på intåg är att fotbollssäsongen har startat. Max lag spelade i lördags mot Dalby. et blev ju inte den starten som vi önskat..vänta skall ni få höra...

Vi samlades på IP kl 09:15, en av killarna skulle åka med oss. En utav tänarna i laget kommer fram och säger att vi får ta en runda hem till grabben som åkte med oss, för att hämta hans pass som han hade glömt att ta med sig !? Pass, ja hans licens var inte kommen och då gäller passet som legitimation. OKEJ !!  vi skrattade så klart åt detta för det brukar vara så att det "glöms" saker ! Ja Ja vi kör sedan till Dalby och är där i god tid varpå Patrik och jag kör iväg en sväng och kommer tillbaka 10 in innan matchstart...och så kommer tränaren igen !!!!! Jo, det är så att MAX licens inte är fullständig jag saknar ett foto på honom....aarrrrgggg !!!! Kunde de inte ha kollat det tidigare  ??!! Patrik slänger sig i bilen och kör direkt...min telefon ringer...har du nycklarna JAAAA...amen hallåååå!! Så småningom får Patrik tag på sina föräldrar som har extra nyckel och kommer in i huset. Min telefon ringer FOTO var har vi det..jo vid kylskåpet i pappershögen ligger skolfotona. Okej !! Min telefon ringer...hittar inte och hittar heller inte passet...grrrrrrr... JA JA klipp ut fotot ur skolkaalogen då !!
Långt om länge precis när 1:a halvlek blåses av kommer Patrik tillbaka...och äntligen får kan komma in och kan spela. Mathen var rena katastrofen de såpelade uselt. låg under i 1:a  med 3-1 tror jag, och matchen slutade med förlust 4-2.


På lördagskvällen bar det iväg på kalas, för bästa Svärfar Lasse som blev 68 år.
God mat, dryck och trevligt sällskap.


Tävling midsommar...Flest jordgubbar i munnen vinner !
Behöver jag säga att Lasse vann :)


Mmmm så gott det var !!



Bubbel i bröllopsglasen !

Vaknade på söndagen med malande huvudvärk...e så trött på det nu.
Dumma förkyldning bort bort bort !!! Det blev till att vila större delen av dagen tills det kröp i kroppen, då fick jag ett fnatt och putsade fönsterna och se vad fint det blev..


P & K
S

Inga kommentarer: