Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 18 april 2013

Banksekretess... in my as !



Grrrr.. varför !! Jo det skall jag tala om !!

I går kom det en faktura från OKQ8 - bensinräkning, vilken var fel !!
Förra månadens summa var pålagd på denna räkning, trots att den var betald, dessutom 2 dgr tidigare än förfallodatum. Ja Ja jag får väl ringa OKQ8 och prata med dem.

Jag satt i telefonkö i 25 minuter och när jag äntligen kom fram, beskrev jag mitt ärende varpå damen i telefonen frågade efter födelsedatum.

- xxxxxx-xxxx, Patrik Ericsson.

- Då kan jag inte hjälpa dig, det måste var personen som står på räkningen som ringer, vi har banksekretess !!!
- Amen hallå !! Kan du inte bara kolla fakturan, mot den förra ?!

- Nä det får vi inte, banksekretess !!

- Menar du att jag suttit och väntat i 25 minuter och så tar ni inte mitt ärende,
då kanske jag skall be min arbetsgivare att skicka er en räkning för förlorad arbetstid !!
- Nä det kan vi inte emot.

- Tack så hemskt mycket för din HJÄLP, ADJÖ !!

Blir man förbannad eller !!  Vad är det för system !! Jag kan väl förstå det ifall mitt ärende var att säga upp avtalet eller så men inte för att fixa till något som har blivit fel från deras sida !!
Räkningen skulle bara kollas och det var ju deras fel och inte vårt.



P & K
S

Inga kommentarer: