Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 21 januari 2013

Nu e det bra igen men ....

P fick ju besvär igen. I september förra året fick P besöka sjukhuset akut med smärtor och nu är det tillbaka igen. P har haft känningar tidigare också men då har det gått tillbaka av sig själv. I onsdags när han var på väg hem efter kundbesök fick smärtorna igen. P ringde och talade med sköterskan på Gastro avdelningen, som skrev ett pm till läkaren Anders Falk soms skulle återkomma till P, förhoppningsvis under dagen eller senast under morgondagen enligt henne. Usch ja, man blir ju orolig, när man inte riktigt vet varför, och absolut inte kul att se sin Älskade ha ont.

Med hjälp av smärtstillande som fanns kvar hemma sedan tidigare, har det självläkt denna gången, tyvärr har vi inte hört något alls från Läkaren Anders Falk som skulle kontakta P vilket jag tycker är Såååå Dåligt, på något sätt kunde dem väl ha meddelats sig i allafall.

Hur som helst är P okej igen, och låt honom få vara det nu !!


Själv var jag på mammografi i förra förra veckan, usch fy vad ont det gör, men jag är väldigt tacksam att dessa kontroller finns. Väntan på röntgensvaret är ju inte så rolig, man hinner tänka både de det ena och det andra och minnas alla dessa underbara och fina människor som fått bröstcancer och inte längre än med oss.
Nervositen, och oron som uppkommer när man står där med brevet som innehåller provsvaret i sin hand är hemsk, lyckligtvis var mitt svar det svar jag ville ha och jag känner mig oerhört lättad och glad.

Jag tycker att även män borde få chansen att undersöka sig, män i medelåldern ligger i riskzonen för  prostatacancer vilken också tar många liv.



Helgen har annars varit så lugn som den bara kan bli, i fredags blev det ju extra lugnt med tanke på P och hur han mådde, lite god mat och så Gladiatorerna på de så är jag nöjd !

I lördags var de morgonträning (Combat) sen lite småpyssel hemma, städa lite, tvätta lite och så där. På kvällen var det dags att bege sig till Veberöd och Romelecupen - Lördag kväll  kl 18:30 var det samling, matchstart kl 20:15...liiiite sent. Ja Ja det gick ju bra och grabbarna spelar semi om två veckor !! vi körde hem vid halv 23 - tiden  och stupade i sängen direkt.

P checkade in oss i Veberöd på Fejan och J och H tyckte att vi kunde tittat in till dem när vi var så nära..Jag kontrade med att de kunde ju komma och kolla på M.
Fick snabbt svar tillbaka:
Vi har precis börjat se film men vi kan komma till er i morgon jag vill ha mamma mat // Johan
Awww... Mamma mat så gulligt, så klart ställer mor upp :)
Messade A och E också så klart, men A jobbade och E hade lektioner.
Tråkigt roligare när de alla är samlade på samma gång, men men det kommer fler gånger.
Söndagen flöt på i lugnt och makligt tempom. P kände sig myket bättre nu, Skönt !! Jag körde ner och handlade och P tog en promenad i det vackra vintervädret, sedan drack vi en kopp te och fikade lite.
J och H och åt middag och hade Diesel med sig, denna gången funkade det mycket bättre, Poppis var inte fullt så kaxig denna gången och stannade tills halv tio...Mysigt att ha dem hemma.
Saknade ju A och E så klart, Mammisen loves you !!
Ha en fin vecka !!
P & K
S


1 kommentar:

åsa.p sa...

Mysigt att få hem barnen på middag :-))