Alvin & Elisia

söndag 6 januari 2013

Köpenhamn

Vi tog bussen in till Malmö på förmiddagen och tog sedan tåget över till Köpenhamn.
Patrik hade boka in oss på Scandic Copenhagen för natten, riktigt mysigt !
Vi startade med att checka in på hotellet sedan gick vi en runda i Köpenhamn. Tyvärr visade inte värdret sig från sin bästa sida men det var okej ändå.
Ett måste när man är i Köpenhamn är ju ett besk på Rosie McGee's där vi tog en snabblunch.

...at Rosie McGee

God öl på Rosie´s

Efter lunchen traskade vi tillbaka till hotellet där vi "vissa" tog en tupplur, sedan gjorde vi oss i ordning inför kvällen, tog en drink i hotellbaren sedan taxi till "De lille apotek" Danmarks äldsta restaurang där vi hade bokat bord.

Vi åt båda "Stone Beef" där man själv steker sin köttbit på en het stenhäll, trevligt upplevelse, men tyvärr blev det väldigt tråkigt i smaken eftersom det inte fann mer än salt och peppar tillhands, jaja då har vi provar detta. Trevligt däremot, var att när vi sitter och äter efterrätt stegar Patriks gamla chef Sven-Inge in med hela familjen, tänk att man skulle träffa dem just här...Köpenhamn är ju full av restauranger. Tydligen var detta ett av deras favoritställen.

Efter maten tog vi en promenix tillbaka till hotellet och vid Tivoli var det fullt fyrverkeri på gång så vi stannade och tittade, hur vackert som helst !!

På morgonen vaknar vi till denna vackra utsikt från vårt rum, underbart och nu väntade en minst lika underbar frukost, Älskar hotellfrukostar !!!!

Härlig helg med andra ord !!