Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 12 november 2012

Helgens bravader..

Fredagen lugn och mysig !
Handlade lite på vägen hem och sedan fixade vi maten tillsammans.
Fetaostfyllda nötrullar och ryggbiff...


....och så ett gott vin till det


Lördag morgon...

Redo för träning i mina nya träningskläder

...en som också ville följa med till träningen och
kamperade i min träningsväska !!

Lördagskvällen startade hemma hos H & P på en liten fördrink.

Jennifer och hennes tjejkompisar, Curry och Louise skulle på maskerad !
Så tjusiga de blev alla tre !


Finaste Jessica körde oss in till Josper´s Vin & Grill
där vi skulle käka.



Startade med en 8 bits planka...underbart
goda små snittar.
 
Fylld Champinjon ...såååå gott
 
Huvudrätt Kotlett med Chimchurri
Chimichurri eller Chimmichurri är en slags kryddstark sås, som även används som marinad, till grillat kött. Såsen är ursprungligen från Argentina och Uruguay, men har sedermera spridit sig och är nu vanligt förekommande i Mexiko, men förekommer också då och då i andra delar av världen.

De andra åt följande varmrätter:

Patrik: Entrecote
Helene: Fisk &Skaldjursgryta
Per: Tonfisk

Alla nöjda och belåtna med maten och drycken !

Tummen upp för den goda maten

Lite efterrätt blev det på TGIF i form
av drinkar.
Bananasplit och Stawberry Margarita

En snabb vända in på Bishop´s Arma där vi stötte på Cecilia (Brannings Optik Hörby) och även Tord på Damstahl, mycket folk och ingenstans att sitta så vi gick vidare och avslutade istället med kaffe och avec på Piccadilly


Söndag och FARS DAG !



Det blev en annorlunda fars-dag i år.
Morgonen började så klart med att fira far i familjen som fick en fin tröja
(den gamla hade krymt, konstigt nog,  i tvätten...
undrar hur den blev tvättad, Herr Ericsson)
 Vi brukar ju alltid fira "svärfar" också så klart på fars dag, men jag har jag får ta det på mig att jag missade det i år...bestämde ju med de stora barnen för ngn vecka sedan att de skulle komma hem och och äta kalkon, precis som vi brukar göra och tanken var att de skulle komma förra helgen, men då kunde dem inte så vi bestämde då denna helgen...och då missade jag att det var fars dag, Aj Aj och fy på mig !
Patrik och Max var och firade svärfar en stund i alla fall så jag hoppas att det var okej !

"Kalle" är i ugnen

Johan och Hanna hade Diesel med sig (Hannas hund) och det gick förvåndsvärt bra
Till en början var det mycket fräsande på Poppis men Diesel är van vid katter, så hon var jätte duktig och försiktig med Poppis så det gick lugnt och fint till.

Poppis och Diesel..bästa vänner,
Njae inte,  men kanske kan de bli !
 
Närmre och närmre...snart vänner :)

Tack för en underbar helg !!

P & K
S

Inga kommentarer: