Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

söndag 4 november 2012

Fredags mys - Emporia - Kvalitetstid

FREDAG
Det blev en riktigt mysig fredag, barnfria och allt. Max och Sara var på bio och Patrik skulle komma senare hem idag eftersom han var på Preislers när de hade 110 års Jubileum.
Jag hade lite extra tid och började laga fredagsmiddagen som blev, kyckling gratäng med gorgonzola sås och en smaskig sallad och ett gott rödvin till det. Tyvärr fick jag aldrig tagit något foto när det var klart för vi var sååååå hungriga då. Maten var väldigt lyckad och vi satta och pratade hur länge som helst vid middagsbordet....riktigt mysigt minsann.



Lördag, Svedala Outlet, Emporia Check !!

Så som alla andra har vi nu besökt Emporia, ett imponerande bygge såväl på utsidan som på insidan.
Jag tyckte dock att det var väldigt rörigt och saknade info.tavlor lite var stanns.


Matchdags !!!
Manchester United - Arsenal  en såååå viktig match. Vinst innebär att jag kan komma med högt buret huvud till jobb på måndag och även att vi, United går upp i serieledning.
Spännande värre och matchen slutade med seger...WiiiiHooooo !!





Även idag var vi barnfria, Max var hos Anton och Erik och de bestämde att han skulle sova över där och följa med dem på cup i morgon...Jaaaa Haaa....var skall vi hitta på då ?
Ringde syrran med de hade andra planer....Daaaaa attans ! Helene och Pärra hade också andra planer och lika så Jimmy och Ninni och Tina och Stefan var ju utomlands.

Nä då tog vi bussen in till Malmö och stack till Big Bowl
På bussen sitter en man som med all säkerhet är väldigt ensam. Trots skylten som talar om att man inte skall prata med chauffören under färden babblar han på som bara den. Han pratar om allt möjligt, politik, vardagsbekymmer, hans gamla föräldrar...oj oj oj...stackars chaufför ! Det blev en del skratt på bussen minsann.
Kul att åka buss...ibland !!

Vi hoppade av bussen och promenerade bort till Big Bowl, väl framme slog vi oss ner i sportsbaren och tog oss en drink innan det var dags för bowling.
Westham -  Manchester City


Nu är det dags för bowling...Patrik in action !



Hmmm här är det någon som är litta lack,
och det är inte jag  !!

Första rundat i min favör 135 - 125

Omgång 2

Inget snack om saken...90 - 159 i Patriks favör...
bäst att han fick vinna en serie för husfridens skull.
Dags för serie nr 3...taggad till tänderna.

Oups !!! 159 - 115 till mig... ordningen återställd igen.
Omgång 4

Tänkte att jag avslutar väl med en vinst till 159 - 154  !!
Efter bowlingen promenerade vi in till centrum igen, vi gick till Vapiano och käkade,
konceptet bestäm själv och vi tillagar undertiden du väntar...ganska ok, när det inte är för mycket folk.

Julen är här....eller !!


Vapiano.....Ja då...då har vi varit här
Söndag
Gäsp....vi sov tills vi vaknade...ja det brukar man ju göra..men jag menar verkligen att jag sov tills jag vaknade utan väckarklocka och hur skönt var inte det då...riktigt Nice !!!

Vi tog det lugnt och gick upp och åt en god frukost med nybakade bullar. Plockade undan lite och tog sedan en runda till ikea och strosade runt och käkade sen luch, därefter körde vi hem till L & L för att se fotboll och dricka eftermiddagskaffe.
Mysig söndag och så och en helt fantastisk helg som vi Patrik och jag verkligen har rått om varandra det är kvalitetstid det.


P & K
S


Inga kommentarer: