Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

tisdag 18 september 2012

Vilodag...

Idag bestämde jag mig för att ta en vilodag från träningen.
Inte för att jag inte orkade utan för att jag kände mig väldigt konstig i morse.
Jag vaknade med en märklig huvudvärd och med tryck över högra ögat.
 
Blir man rädd då eller ??? 
Ja faktiskt, började googla på huvudvärk och kom fram till att det
 är klassiska symptom på migrän som var på gång.
Hittade nedan på en sjukvårdssida
 
Självtest om migrän.
Är svaret ja på minst tre av frågorna är det troligen fråga om migrän.
Brukar du i samband med huvudvärken...
1. kunna förutsäga att ett anfall är på väg?
2. uppleva synstörningar i form av ljusblixtar, lysande sicksackmönster eller flimmer under 5–60 minuter före huvudvärken?
3. ha svår värk som börjar i ena sidan av huvudet?   JA

4. må illa så att du ibland måste kräkas?
5. bli känslig för ljud eller ljus?   JA
6. få en dunkande värk som förvärras av fysisk ansträngning? JA
7. ha ett anfall som varar mellan fyra timmar och tre dygn?
 
Ja då så....då är det väl migrän då....men en lindrig sådan kanske.
Då kan jag släppa andra misstankar.
 
Imorgon fyller Johan år....23 år ..
Oj vad tiden går.
 
P & K
S
 

Inga kommentarer: