Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

söndag 2 september 2012

Söndag kväll

Söndag kväll, och här i stugan hörs ljudet av torktummlaren och ett snarkande i soffan....så är det väl som brukligt är efter en fullspäckad helg.
I fredags var det dags för den årliga kräftskivan på Askgången.
och på lördagen var det party party.
Tina´s 40 års fest på Millenium.


Kräftskiva 2012 Askgången

Det årliga kräftisen där våra närmsta grannar träffas och firar den lilla goda röda. Allt arbete delas upp mellan oss grannar, allt ifrån att bygga tält, baka bröd, pajer och efterrätter,
till att "skriva" ihop snapsvisor till kvällen.

I år hade vi tillskott i kräftgänget, Marie och Martin är "nyinflyttade" i huset där Jessica bodde
men söta, rara, underbara Jessica har dispence
och får fira med oss i allfall.
Glada i hågen efter mycket sång, skratt och god mat kom vi i säng vid 2 halv 3.
Tack alla goda grannar, för årets fina skiva i år också !!

Några av grannarna har då inte fastnat på bild denna gången,  men jag kan intyga att Lennart - Lena, Annette och Thomas och även Dan (Malins hälft) och Roger (Lena P´s hälft) var på plats..(kanske jag kan "sno" några bilder från Lena´s blog när den blir publicerad )



Mmmm det här godigarna skall vi äta upp idag !
Fina grannarna Hydén
Louise och  Fredrik med barnen Otto och Frans.

Goa Lena och jag

Grannen Malin

Nykomlingarna på Askgången
Marie och Martin
Nu kom filtarna fram...littta kallt blev det.

Finaste Otto....

.....Gladaste - Jessica

Malin och Jessica in action

Tina 40 år

Vi startade hemma hos Grönlunds på en liten fördrink, fick bli vatten för min del, gårdagen hade satt sina spår...och gud vad trött jag var. Vi kom väl i säng vid halv 3 tiden och jag vaknade kl 5 första ggr sedan kl  och kl halv 9...klockan ringde och det var dags att stiga upp.
Vi skulle nämnligen vara i Skivarp kl halv 10 och skriva under Johan´s hyreskontrakt - Ja Ja...nu kom han visst på att det var kl halv 11 - JOHAN !!! 

Men efter att vi varit där, blev det ju nu brått eftersom vi tappat en timma, kl halv tolv skulle jag vara hos Annelie och fira håret.
Halv tolv satt jag i frisörstolen och var klar vid ett, halv två, fixa blomma och kort....
Oj,  måste visst ha något att äta med...
det blev ju ingen frukost !!...fick bli korvmojjen.
sen var det bara att slänga sig in i duschen och klä sig inför kvällen och iväg till H & P, så det gick i ett hela dagen.

Här kommer nu lite bilder från kvällen


Jag, Annelie och Helen i väntar på taxin

I Limosinen på väg till Millenium

Pärra och Helene njuter också i limon

Yes !!  Redo för fest !!

Brudarna - Helene, Jag, Annelie och Marie

FC Mammor
Annelie och Johanna

Finaste tjejerna



Fina Tina
Födelsedagsgris och Partyprinsessa
Frida var med och hjälpte till !!

Skål !! 
Fina Helle Belle och jag

 Tack Finste Tina och Stefan för kvällen, trevligt som alltid.
kvällen slutade för min med vid halv 2 och då var jag en slagen hjälte, Helene gjorde mig sällskap.
P & K
S







Inga kommentarer: