Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 20 september 2012

Ditt bidrag kan rädda liv

Ni vet kanske att jag följde en blog "Tillsammans är vi starka"
vilken handlar om Sophie, Rasmus och deras lille son Julian
Sophie gick bort i spridd brödscancer i maj i år.
Bloggen finns ännu kvar och nu är det hennes man Rasmus som skriver om sitt
liv tillsammans med Julian efter Sophie´s bortgång.
Jag kom då i kontakt med Danni via Sophie´s blog och fastnade där.
Denna fantastiska kvinna och medmänniska är Sophie´s svägerska
Läs här vad hon skriver i sin blog:
Jag ville ha ett rosa armband för bröstcancer och var beredd att betala mycket pengar för detta men jag hörde aldrig något från organisationen och så satt jag här hemma och tänkte att jag ändå ville att något skulle hända så jag tog saken i egna händer. Pengarna ska ju in i kampen mot cancer, varifrån de kommer spelar ju mindre roll.

Eftersom att både Sophie och vår lilla mormor dog på grund av bröstcancer detta året så måste jag göra något i deras namn. Jag bara måste! Inte ska de ha dött i onödan. Det går jag inte med på.
Så därför har jag idag hämtat ut ett paket jag skickat efter och suttit hela förmiddagen med att göra armband, rosa för bröstcancer och med små hjärtan med änglavingar som ska symbolisera Sophie, som den ängel hon nu är, fortfarande med ett hjärta av guld.


Även vår familj har blivit varit drabbade av cancern. Både mamma och pappa har gått bort
pga cancern, och även fler i vår släkt och vårt umgänge.

Vad är 100 kronor !!!

Häng på nu och stötta du med,dessutom kan du bära detta
vackra armband med stolthet.
Hur man går till väga, kan ni läsa på Dannis blog. se nedan:

Ha en bra dag och stötta nu cancerfonden !
P & K
S

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh så fint han skriver på sin blogg, började gråta... Nu är ett armband beställt! Kram Cecilia

Sussie sa...

Härligt Cicci !!
Kraaaaam