Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 10 maj 2012

Upp med hakan...

Just nu är det tråkigt väder, så där grått och tröttsamt.
Sitter och läser lite bloggar som jag följer, och för vissa är livet bara så orättvist. Man skall verkligen vara lycklig att man är vid god hälsa och har många nära och kära vid sin sida.

Sluta tyck synd om dig själv, skärp till dig !!
 Häng inte läpp för den där förkyldningen eller för den där huvudvärken, tänk så många som har det så mycket värre än du.

"Carpe Diem"
säger jag bara, man vet inte vad som väntar en runt hörnet.

Veckan har flutit på i vanlig takt med jobb, träning och familjebestyr.

Andy har köpt sig en ny motorcykel....
en GRÖN.....en KAWA....SÅ KLART !!



Nu närmar det sig Cup Syd i Hässleholm (18-20 maj) med övernattning för grabbarna.
Jag har bokat rum till mig och Patrik mellan lördag och söndag
på Quality, Hotel Grand i Kristianstad.
Tänkte att det kunde vara mysigt och dessutom är det Chmpions Leauge
final på lördagen, så jag har planerat att vi skall se den på O´Learys !!
Det blir säkert en trevlig mysig kväll !

Helgen därefter är det dags för den årliga turen med "Qvinns" tjejerna.
Vi blir 18 tossiga bruar till "hojs" upp till Varberg för att njuta på Spa, längtar verkligen.
En av årets höjdpunkter och så får jag ju tillbringa hela helgen med min
Käresta, Finaste Syster.

P & K
S

Amor vincit omnia et nos cedamus amori -
Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken"

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja att leva i nuet och fånga dagen kan ibland vara svårt att komma ihåg och leva efter, men ack så viktigt! Tack för påminnelsen! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet! Trevlig helg! Kram Cecilia

Annette sa...

Sötaste Syster!
Snart är det dags för vår Qvinns-helg!
Nedräkningen har börjat på allvar.....längtar =)

Puss på dig!
Annette