Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 24 maj 2012

Funderingar


Hur skall man leva sitt liv ? Ja det kan man undra? Det finns säkert massor av funderingar och förslag, men ingen kan bestämma hur du skall leva.
Man kan heller inte säga att, du lever "rätt" eller du lever "fel", för alla har vi olika förutsättningar och olika värderingar om hur och vad som är viktigt för dig, och din familj.

Så klart tror jag att mitt sätt att leva är det rätta, och om jag inte trodde det skulle jag/vi så klart inte heller må bra i vår familj.

Uppskattning, Lyhördhet, Hänsyn, Tillit, Kärlek och inte ta varandra för givet, är saker jag tycker man skall ta med sig i livt. Stanna upp och fundera...
INGA dagar går i repris, som Elisabeth uttryckte sig i sin blog.

Hon skrev också så här:

Du chattar, kollar film och tittar på dina vänners bilder medan du sitter i din egen soffa.
Men vad missar du under tiden? Din partners tysta sammanbrott? Eller ditt barns första steg?
Hög tid att bli mer NÄRVARANDE.
INGA DAGAR GÅR I REPRIS
!

Jag är Elisabeth är en blog som jag följer, http://joelisacadam.blogspot.se/
Elisabeth är denna fantastiska kvinnan som var med i tvprogrammet "Sofias Änglar", ett program för de som drabbats hårt i livet på ett eller annat sätt.
Man får sig verkligen den ena tankeställaren efter den andra, när man läser hennes blog, så förnuftig och så stark kvinna har jag aldrig nog "mött".
Hennes kamp mot sin sjukdom och för sin familj är så stor och stark.

Jag beundrar verkligen hennes sätt att förmedla och dela detta med omvärlden, hennes blog får mig att både skratta och gråta emellanåt.
Elisabeth har drabbats av bröstcancer och beskriver sig själv så här:

Före detta träningsfreak som älskar livet och hatar att var sjuk. Har en obotlig cancer som jag fajtas med varje dag, varje timme, varje minut. Min yngsta son har en CP skada och har speciella behov vilket tar upp mycket av mitt liv. De två äldre sönerna är aktiva i flera sporter. Min sjukdomshistorik kort: Bröstcancer 1997, återfall i skelett och lever september 2008, diagnos spridd bröstcancer som ej går att bota.

Så lyckligt lottad man är att man är frisk, Skickar Massor av Stora styrkekramar till alla er som inte har det lika bra som jag. Åter igen säger jag bara CARPE DIEM - FÅNGA DAGEN !!




P & K
S

Inga kommentarer: