Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 16 april 2012

Stackars Emma......


Finaste Emma har råkat illa ut.
Här får hon berätta med egna ord
Citerar här henne.

Inlagd på sjukhus efter en skentur som även innehöll ett hopp över staketet innan den 1.83 m höga hästen lyckades få av mig och en lufttur ner i den hårda marken med ryggen före. Vilken smärta. Tack för ambulans, räddnings tjänst och brandmän som snabbt var på plats med morfin då det kändes som jag hade gått av på mitten. Har fruktansvärd smärta och imorgon får jag beskedet hur illa det är, tills dess får jag inte röra mig, inte ens för toalett besök.


Fick inte alls det beskedet jag ville ha, känner mig helt förtvivlad. Ryggkotan är bruten och för att inte riskera men för livet måste jag bära korset i tre månader. Jag har inte tid för detta, Clara skulle börja kvala till Falsterbo, skulle tittat på ny unghäst idag, nizarträning och fyra nya hästar i träning i maj. Får helt satsa på träningarna ett tag fram över. Tack alla fina vänner, släkt, elever och elevers föräldrar för alla era varma ord här, sms, och på telefon. Det värmer.

Usch så tråkigt , jag hoppas verkligen att hon repar sig fort, tänk vad fort livet kan
förändras. Nu hoppas vi på det bästa och EMMA, KÄMPA PÅ så vi snart kan
se dig på hästryggen igen.

Massor av styrkekramar

Puss & Kram
S

Inga kommentarer: