Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

söndag 11 december 2011

Tredje advent

♥ När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr ♥ ...


 
Ja det var ju tusan vad tiden går fort, redan tredje advent....resume av helgen följer:



Boxningsgala...måste säga att jag var lite tveksam men ändå jättenyfiken på
vad jag skulle tycka om kvällen gala, en blandning av både Boxning och Thaiboxning.
Hur har vi nu kommit in på detta spåret ?
 Jo, genom Ken Kvist

Ken Kvist är en av tränarna i framgångsrika Höllvikens boxningsklubb. Bland
sina adepter har han Patricia Berghult som nyligen vann ungdoms EM. Ken
själv är tidigare landslagsboxare och blev nyligen utsedd till årets tränare.
Han brinner för boxningen och att inspirera människor i alla åldrar till fysisk
aktivitet och tränar alltifrån skolungdomar och konfirmander till polisenspketstyrkor

Ken jobbade jag ihop med på Hans Bagare för en herrans massa år sedan
Perra har också jobbat ihop med Ken lika så Patriks mamma.
Ken och Lisa brukar vi träffa ett par ggr om året och i år var vi samtidigt i Dubai en vecka.
Mycket trevliga människor båda två.

Vi kom dit kl 18.00 och blev visade till vårt bord, perfekt placerat alldeles framför ringen. Vi hade köpt matbiljetter och maten var hämtad från restaurang Havsnära. Det bjöds på hembakat bröd, olivpesto, nudelsallad, lime och örtgravad lax, parmesanktýckling samt revben och bakad potatis...mmmm så gott, vin och öl serverades till detta.

Blandningen av de olika boxningsdiciplinerna gjorde att man inte blev trött varken
det ena eller det andra.

Jag kan bara säga att jag är överväldigad !!!
 Hade jag varit yngre hade jag lätt provat på detta....Ja jag menar ju då Thaiboxning.

Jag är så djupt imponerad på dessa tjejer (för det var faktiskt bara tjejer som tävlade)
Stentuffa tjejer som inte ser mycket ut för världen, tunna seniga men oerhört muskulösa och spänstiga

Boxningen då, Ja boxning är ju inte helt nytt för mig, man har ju sett boxning på tv och så och, ja visst är jag imponerad av äver dessa killar och tjejer som boxas men Thaiboxningen stod i en klass för sig själv, nu lite bilder från gårdagen.

Dragplåstret inom Thaiboxningen var Mikaela Melante, så grym och vann klart sin match !!
Tyvärr har jag inga bilder härifrån.

Mikaela Melente - Catarina Valerio, Portugal


Här ser vi Emma Thyni mot Maria Lobo från Portugal.



Lite omplåstring

Angelica Falk - Ariana Santos, Portugal


Angelica Falk - Ariana Santos





Boxning
Ken med en av sina adepter
Jasmine Nilsson 

Väldigt koncentrerad här med Jocke Berghult

En glad Jasmine efter segern

Helt klart komer jag åka dit även nästa år !!

Efter galans slut åkte vi till Mimmas som hade Bartömning.
Så fort klockan slog 12, sjöng gjorde vi där för Perra som fyllde år.

I dag söndag var det dags att klä granen.
Se så fin den blev :)




P & K
S

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Våran gran är grannast i stan, karameller och marsipan

klara ljus och stjärnan i topp, röda äpplen man kan äta opp.

Små små gröna barr som ofta ramlar ner tänk att mamma alltid hittar fler och fler…

Våran gran är grannast i stan

Karameller och marsipan….

Kram Cecilia

Sussie sa...

Awwww Cicci..den var fin den !!
Säkert grannast i stan... Ja det tror jag !

Kramar till er alla
Sussie