Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 28 december 2011

Åter till vardagen....

Back to Basic...i alla fall ett par dagar !!
Jobbar onsdag och torsdag sen är det ledigt igen fredag. Kände att jag var i behov av att ta
ledigt på fredag för förberedelsena inför Nyårs Afton.
I år blir vi 12 vuxna och 5 barn. Tyvärr överger Göteborgarna oss i år....men vi hoppas få se
dem igen nästa år.
Lite uppdaterande från  julledigheten kommer här:

Lille Julafton var Jag ledig från jobb...så nice då skulle jag göra sååå mycket tänkte jag !!
Men så blev det inte...steg upp i skaplig tid och for ner till EC för att träna Combat och Aj Aj Aj..där gick det inte så bra....vid ett upphopp landade jag illa och vrickade till foten vilket resulterade i nedan .Så det var bara att lägga sig med foten i högläge !!!
Fy Satan vilken smärta, hade nästan glömt hur ont det kan göra !!
Det är ju inte första gången precis men man glömmer fort !


Årets firande av Julafton var hemma hos Tina & Stefan i Trellborg, trevligt som vanligt med god mat och dryck. Jultomten hade även i år också så himla mycket att göra, så barnen fick själv stå för julklappsutdelningen, men det var inga problem med det alls.



Tomten kom t.om med med julklappar till mig i år, måste vara för att jag varit såååå snäll  :) 
Det blev både stooora och små.
Presentkort på Spa på Österlen, Biljetter till Takida på KB,
 GOLFBAG till oss båda!!!
Jo det stämmer faktiskt (Tusen Tack !! )

En jättefin ljusstake som Max gjort i skolan, och pengar m.a.o en underbar Julafton.

Mysigt att ha dem hemma alla på en gång,så på Juldagen firade vi Julafton hemma
med Andy och Emma och Johan som firat Jul hos sin pappa i år.
Vi åt Kalkon...mmmm så mumsigt !!


och sen blev det minsann fler klappar. Jag fick ett jättefint armband, och Patrik ett spel.
Tusen Tack Älsklingar !!

Eftersnack

Annandagen, Patrik och jag åkte en sväng till Malmö och REA....vi åkte till Entre ett perfekt ställe att gå på fast det var rea, stort luftigt och ingen trängsel !! Hitta de lite småsaker men ingen så där översig billigt.
På eftermiddagen var vi hembjudna till Svärmor och Svärfar, där bjöds det på mumsiga revben.
 
Igår var det slappedag och dags att se klart Son´s of Anarchy
som vi började se häromdagen.


Sons of Anarchy är en amerikansk TV-serie skapad av Kurt Sutter om en tätt sammansluten kriminell 
MC -klubb i den fiktiva staden Charming i norra Kalifornien. Serien är centrerad kring protagonisten Jackson "Jax" Teller (Charlie Hunnam), klubbens vicepresident, som börjar ifrågasätta både klubben och sig själv. Serien hade premiär 8 September, 2008 och är nu inne på sin fjärde säsong. Seriens första säsong hade i genomsnitt 5,4 miljoner tittare varje vecka.

Den är sååå himla bra, man kan knappt slilta sig från den !

Säsong 2 och 3 är beställda..... och Säsong 4  har jag
förhandsbokat !!

I kväll är det träning som gäller, Combat och med foten hårt tejpad !!!!

P & K
S

2 kommentarer:

Saga sa...

Mysig jul ni har haft! Tack så mycket för den roliga boken jag fick i julklapp! Mamma tackar för den fina kalendern som redan sitter på väggen Kramar från Saga

Sussie sa...

Jo då visst var det en mysig Jul! Saknade dock en del nära och kära.
Så bra att ni tyckte om de små julklapparna !!

Puss & Kram
Sussie