Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 15 september 2011

Uppdatering

Ja,  då var det dags för en uppdatering igen !!

Igentligen skulle det vara F´s och min myshelg för P skulle iväg på mässa i Stockholm hela helgen, men så blev det ju nu inte tyvärr, för vi fick åka iväg akut till sjukhuset på fredag morgon. P hade knappt sovit på hela natten pga smärtora. Så det var bara att ge sig iväg. Väl inne på akuten kom vi in ganska snabbt och P blev undersökt. P fick medicin med sig hem som förhoppningsvis skulle hjälpa.

Vi hade sedan tidigare bestämt att F vårt lilla gudbarn (som inte längre är så liten, 6år) skulle vara hemma hos oss den helgen eftersom storebror Ph skulle till Danmark och spela cup med övernattning och så . Jag hämtade henne i fredags när jag körde från jobbet och sen var det hem och vända för idag skulle vi gå på restaurang. Vi bestämde förra helgen att vi skulle gå på Gästis i Vellinge och äta, (filé frossa Älg- Nöt- och fläskfilé) mmmm så gott det var. Därefter gick vi hem till T & Å på eftersläckning :)

Lördag :

F och jag åkte in till Malmö och strosade, M var på Stapelbäddsparken.
Vi var och fixade nytt pass till mig och sedan var vi handlade presenter till lilla Saga som blev 1 år
den 18 augusti och eftersom de bor i Växjö ,så har det inte blivit att vi gratulerat lilla Snäckan.

Frida och jag köpte nagellack (guld och silver hade Frida bestämt och vi köpte dekorationsstenar och klistermärken till naglarna, sedan  fikade vi,  med andra ord blev det en mysig heldag. När vi kom hem satte vi oss och pysslade lite. Vi gjorde armband och halsband med fina pärlor, sen fixade vi naglarna.

Dags för mat...Frida hade beställt Tacos, så Tacos fick det bli :)

Patrik fortfarande inte bättre men skulle ge det helgen och så fall återkomma
på måndag om det inte blev någon bättring.

Söndag:
Blev en lugn söndag, Frida blev hämtad vid 2 tiden, sedan körde Max och
jag in till Malmö och handlade byxor till honom.
Ingen förändring vad det gäller Patrik :(

Måndag:
Patrik känner fortfarande ingen bättring, ringer till sjukan och får en tid på onsdag kl 11:30.

Tisdag:

Barcelona - Milan i Champions League. Milan kom till start utan Zlatan vilken var väldigt tråkigt och tog väl lite tjusningen av matchn, dock chockstartade Milan matchen och gjorde 1-0 i 1:a minuten.

Barcelona hade matchen i sin hand med slappnade av och då gjorde Milan sitt andra mål.
Barca ägde matchen trots att den slutade 2-2.

Onsdag:
Morgonen började med ett tandläkarbesök kl 8, var klar där vid halv 10.
Kände lite oro för Patrik där jag låg i tandläkarstolen,  och ringde direkt när jag var klar. Ja och det var ju klart att jag kände så för ännu en gång hade han fått så fruktansvärt ont. Eftersom han inte fick tag i mig hade han ringt pappa Lasse, som körde honom till akuten.
Det var bara att vända karetan och styra in mot Malmö. Vi möttes upp vi Akuten, efter samtal skickade de oss direkt till kirurgen. Där fick vi prata med en läkare, Anders Falk som undersökte och kom fram till,  att för att kunna göra en mer grundlig undersökning måste han sövas.
Detta blir förmodligen direkt på fredag så nu väntar vi bara på tid och plats.

P & K

S

Inga kommentarer: