Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 24 mars 2014

Jisses amalia....

 
I fredags var jag på ett nytt pass Booty X-Press !!
Jo då så att eeeee.  Jag trodde jag visste vad jag gav mig in på,  men inte att jag var så otränad.
Booty - Ja rumpa -  lår var det ! Det var riktigt jobbigt och vid passets slut gick jag hem på skakiga ben. Vi var hemma hos H & P på kvällen, och det kändes verkligen att jag hade trötta ben, det liksom "sprang" i benen, typ "restless legs".
 
 
Lördag morgon...hjälp !! Kommer knappt ur sägen...ajaj ojoj, vad är detta, jag som tränar så frekvent. Tydligen inte dessa musklerna i alla fall,  och inte tillräckligt. Nå väl det är att vara i lodrät läge så känns det okej.
 
Patrik och jag var en sväng på Ikea för att hitta ett nytt soffbord, men icke sa nicke, kasst utbud. Vi åkte vidare till Ilva och där hittade vi ett minsann så vi blev nöjda och det blev jättebra. Sen tog vi en runda bortom till Andy & Emmas nya hus. Johan hjälpte Andy idag med flytten så körde dit med lite fika, mysigt, sen blev en lugn hemma kväll i soffan.
 
Söndag...OMG..Idag fick jag verkligen kämpa mot träningsvärken, att gå på toa var inte det lättaste och att gå i trappor skall vi inte prata om. Johan kom hem en sväng idag och käkade och sedan skulle J, P och M iväg och spela boll. Jag hade bestämt med Jessica, vår "gamla" granne, att vi skulle träffas, och det blev mysig kväll hemma hos henne. Det har hänt så mycket sedan sist vi träffades, och så vi kunde suttit halva natten och pratat,  men vid halv elva var jag slut i ögonen. Det var verkligen hur mysigt som helst att sitta och bara snacka om allt och ingenting. Tack Goa Jessica, för all god mat och dryck  !
 
Vet ni..... Jessica bor i trapphus utan hiss ...
Ni kan bara gissa hur det kändes att ta sig upp och ner för dessa trappor, No Pain, No Gain!!
 
 
 
 
P & K
S


Inga kommentarer: