Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 27 januari 2014

Långt mellan inläggen...

Jag hade ju bestämt mig för att vara lite flitigare med mitt bloggande, men tyvärr har tiden inte räckt till, skall försöka att blogga i alla fall en gång i veckan.
 
Sedan sist har veckorna flutit på som dom brukar,
 jobba, träna, städa, laga mat mm alltså ingen utöver det vanliga, eller ??
 
 
I torsdags var jag och gjorde en ögonhälsoundersökning i Lund. Jag har ju haft återkommande problem med mina ögon det senaste året. Synskärpan har inte varit beständig, utan ändras hela tiden, jag har varit så himla ljuskänslig, från och till sedan i somras och nu känns det som om det får vara nog, så här kan jag inte ha det. Undersökningen tog ca en timma, och summa summarum, misstänks det att jag har en begynnande katarakt alltså grå starr. Jag kommer att remitteras till en ögonläkare för bedömning eftersom optikerna inte "får" ställa en diagnos. 
 
Det är skitjobbigt... ser ju knappt när jag kör till jobb, stålkastarna från bilarna sticker som nålar i ögonen, och ljuset från datorn är inget vidare trots att jag sänkt ljusstyrkan maximalt...hoppas det går snabbt att få tid hos ögonläkaren börjar bli ohållbart nu...
 
 
 
 Det börjar närma sig var av gymnasium för Max del. Troligtvis blir det Nils Holgersson gymnasiet i Skurup (internat)som han väljer. Där har han tänkt läsa fordon, med inriktning transport. I torsdags efter besöket hos optikern, var vi på besök på skolan och det verkade vara en väldigt trevlig och familjär skola, ca 200 elever och Max verkade tycka om den.
 
 
  
 
Efter helgens pokerturnering kan jag titulera mig "pokerhaj".
Första turneringen slutade jag på 2:a plats, andra turneringen sopade jag bordet och vann.
Härligt att bege sig hemåt med en extra slant på fickan och det andra gången jag vinner turneringen och det är en så härlig känsla att slå alla grabbarna !
 
 
Jessika min fina före detta arbetskamrat, som jag träffar regelbundet har nu blivit mamma till lilla Tilia, som kom till världen den 17:e januari (dagen efter Jessikas födelsedag) kl 05:56 och vägde 3190 och var 49 cm lång...lilla goa tösen <3
 
1:a bilden på lilla Tilia
 
Awww...gosigaste tösen

 

Brrr det är kallt nu så här såg det ut i går kväll..
 
 


 
 

 Det har blivit mycket träning denna veckan, måste ju vara på topp när vi beger oss till Österrike för en veckas skidåkning. Totalt 6 pass veckan och igår söndag avslutade jag veckan med ett dubbel pass.  Först CX Works och sedan BodyStepp... O.M.G vad trött jag var efter dessa passen.
   
 
         
 
 
När jag kom hem frusen som tusan, tog jag mig ett långt bad, åhhh så skönt och det var visst fler som var sugna, så jag fick sällskap !
 
 
Såå nyfiken
 
Mmmm skum, måste man ju smaka på !
 
Vad är det där under skummet ?
 
 
 
P &K
S

Inga kommentarer: