Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

tisdag 22 oktober 2013

Tids- och Energi tjuvar !!


Jag blir inte klok på vart tiden blir av... Vem är det som stjäl tid av mig ?
Jo...Tidstjuvarna..och vem är dem då ???  Den sociala media som florerer runt omkring oss alla dvs, Face Book, WordFeud, Poker med flera med flera ...
 
 



 
 
Max alltså max....1 timma om dagen får avsättas till sådana här "tramsigheter", om så mycket ens.
Och denna timman får bli när jag sitter i soffan och har gjort allt det där som "måste" göras och jag har min "egen tid" , så får det bli !!
 
 
 
Andra tidstjuvar som är lättare att ta bort, är alla dessa människor som upptar din tid och dina tankar helt i onödan. De människor som bara måste lägga sig i och inflika över allt,  gnälla på allt och alla. Nä,  dessa människor stjäl också både din tid och energi... Bort med dem, dessa ägnar vi ingen tid åt alls !!
 
 
There is nothing you can do about
the way other people choose to be.
 
But you can control how you allow
them to make you feel.
 
And you can also control how long
you allow their negative engery to
linger in your own Life
 
 
 
 
 Ja just det,  det blir bra!!  Så gör vi !
 
P & K
S



Inga kommentarer: