Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 18 september 2013

Glädje och sorg...

Igår var det min födelsedag :)
Jag blev firad på morgonen med "skön" sång och presenter.
En jättefin klocka, en lott från cancer lotteriet och ett presentkort på Stadium.
Patrik var i Kalmar på Kalmar högskola och höll föredrag och Max var i Höllviken så jag hade gott om tid att fixa både mat och efterrätt tills de kom hem.
 
Ryggbiff med Rotfruktsgratäng och bea till det och ett glas rött fick det bli,
efterrätt -  Äpplekaka,  mums
 
Massor av grattis har jag fått,  från goa vänner men också från kreti och pleti - EC, Visat, Sporthoj och för att inte tala om fb.. ojojoj...ja visst kände man att det var en speciell dag.
 
 
Mina fina presenter
 
 
 
 
Men det var också en sorgens dag.....Jag har följt hans blogg hans öde hela vägen !!
 
 
 
Sugarplum Fairys trummis, journalisten, författaren och bloggaren Kristian Gidlund har förlorat kampen mot cancern.
På hans blogg, I kroppen min, skriver Gidlunds närmaste familj att han dog strax före klockan 15 tisdagen den 17 september.
”Kampen har varit hård och på alla sätt ojämn. Men vad hans fiende inte visste var att den angripit en människa med ett mycket stort hjärta, ett hjärta som rymde oändligt med kärlek till de sina. Det hjärtat var även starkt fysiskt och lät sig inte besegras utan kamp.

Kämpade en längre tid

Med detta inlägg, som blir det sista, så vill vi i Kristians närmaste familj tacka för det stora stöd som visats honom genom denna blogg. Vi önskar nu att få sörja och bearbeta Kristians minne i stillhet.” står att läsa på bloggen.
Kristian Gidlund har under en längre tid kämpat mot cancer i magen.

Självutlämnande

Sedan 2011 har han skrivit om sitt liv på bloggen "I kroppen min", som också blivit till en bok. Där har han självutlämnande berättat om kampen mot sjukdomen.
I somras sommarpratade Kristian Gidlund också i ”Sommar i P1”, ett av sommarens mest lyssnade program.
 
P & K
S

Inga kommentarer: