Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 6 mars 2013

Uppdatering...

Hoppla vad dagarna rusar iväg...hinner ju inte med !!
Som tidigare nämnts var det kalas i fredags i Trelle för finaste Frida som fick massor av presenter, rena julafton för henne och Tacos hade hon besetällt till kalas mat idag.

Lördag...morgon...tidigt... !!! Patrik steg upp kvart i 6 och Max kvart över 6....JAG tänkte jag skulle sova vidare men ack nej....funkar inte när resten av familjen är vaken.
Patrik skulle iväg till Milano, Italien först på mässan ju och sedan för att åka skidor. Max skulle iväg med storebror Johan och åka skidor på Vallåsen.
JAG jag masade mig iväg till träningen, efter träningen var det bara att slappa...skönt men tomt.
Jag gick mest runt och plockad undan lite och slappade på soffan till lite repriser på TV. Max kom hem igen strax innan klockan 5 och jag var då på väg till Grönlunds på lite uppvärmning inför kvällen Poker turnering.

Pokern den skall vi nog inte prata om precis....blev fyra på första finalbordet där Lasse vann och gick inte till finalborden vid andra rundan... Andra rundan kammade Linda hem..Bra jobbat Linda !!
Var väl hemma strax innan kl 1 och somnade bums.


Kvällens Pokergäng
Söndag och match...samling kl 08.45 hemma match mot TFF, ett av Skånes bästa lag.

Emily (Max tjej) och jag körde ner tillsammans och kollade på matchen, en bra match och våra killar spelade väldigt bra. Tyvärr kom vi sällan till avslut men, hade himla bra passningsspel, Trelleborg däremot satte sina chanser och vi bjöd ju på en del också, slutresultat 7-1 till TFF talar för sig själv men vi spelade bra och bjöd trots allt på bra motstånd.
Efter matchen körde jag Max och Emily till Malmö, nu var det dags för Emily att spela match. (basket) sedan körde jag hem och fixade lite.

Johan, Hanna och Diesel, kom hem och höll mig sällskap och vi åt tillsammans, för Max åkte ju direkt hem till Emily eftter matchen och var inte hemma förrän halv 10. Mysigt när de stora kommer hem till mammisen.

Måndag, jobbedag igen och träningsdag. Rivstartar måndagen med dubbepass som vanligt..gött att komma igång. Pratade med Patrik sent på kvällskvisten och de hade haft en underbar dag med strålande sol, blå himel och några få minusgrader...det lät ju inte fel, härligt !!


Tisdagen startar inte bra...världens huvudvärk, du vet så där så man knappt kan öppna ögonen. Nå ja sätter mig i bilen och kör till jobb ändå...här möts man av att två killar gått hem redan...KRÄKSJUKA !!! Ahhh näää det vill vi inte ha !!  Tog några piller innan jag körde och repade mig ganska snabbt igen.
Gick en aning tidigare från Kick & Box träningen eftersom det var Champions league match, Man U - Real Madrid.....hade väntat en riktig fotbolls fest och de började bra, Unitd ledde med 1-0 ganska snabbt men sen.....Nani blev utvisad pga hög spart, farligt spel....hade räckt med en varning tycker jag !!  DÄR dog matchen.....som senare slutade med 2-1 till Real Madrid...skit skit skit !!!

P & K
S


Inga kommentarer: