Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 23 augusti 2012

Maktlöshet och frustration


Många med mig följer säkert Elisabeths blog,
ni vet Elisabeth från Sofias Änglar.
Elisabeth drabbades av bröstcancer , första ggn 1997, friskförklarades men fick återfall
i skelett och lever 2008, diagnos spridd bröstcancer
som är inte går att bota.

Jag har följt hennes blog sedan Sofias Änglar och är full av beundran hur hon har handskats med detta fruktansvärda monster till sjukdom och hur hon har förberett hela familjen.

Hur hon har tagit sig kraft till att göra allt så bra som möljigt för familjen under sjukdomstiden och
när hon inte längre finns vid deras sida....som sagt, full av beundran, en enastående person.

Status för Elisabeth är idag inte alls bra, hennes besök på hospice igår talar för sig själv.

Jag känner ju egentligen inte Elisabeth, men hon har med sin blog berört mig så oerhört mycket.
Hon har verkligen delat med sig av sin vardag, positivt och negativt, glädje och sorg,
och givit mig en inblick som därmed fått mig att lära "känna" henne som om jag vore hennes
väninna.

När nu "monstret" tagit över känner jag en sådan frustration och jag så ledsen och arg,
denna vackra Ängel, varför tar ni henne från sin familj ?

Varför tog ni  min mamma och min pappa !!

MAKTLÖSHET...är vad man känner.

Bidrag nu alla så mycket ni kan på alla sätt för att besegra detta monster.


P & K
S


1 kommentar:

Stina sa...

Det är fruktansvärt....