Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

söndag 27 november 2011

Utmaning - Chill - 1:a Advent

Då var det dax att summera helgen.

I fredags var vi iväg med jobb på Utmaningarnas hus i Limhamn vilket var mycket trevligt.
Vi samlades kl 16.00 på utmaningarnas hus, där bjöds vi på "refreshments" så som Energidryck och Choklad, blodsockerhöjande inför vad som komma skulle.

Mitt lag ( Marcus, Neil, Emir, Kristian K och Jag) ,inledde starkt  och vi ledde (om än knappt)  inför halvlek.Vid halvlek blev det lite vätskepåfyllning i depån !!
Därefter gav vi oss ut igen för att försöka fixa ytterliggare celler dvs...mer poäng :)  
Vi kämpade på bra och fixade cell efter cell. Några var väldigt kluriga och andra var väldigt fysika och jobbiga. Det fanns också celler som var asedda för att möta ett annat lag och i den ena matchen "Vasaloppet" vann vi hihihi !!
När tiden var ute samlades vi igen och åt en jättegod buffé "a la Sydländska smaker" Öl och vin till det. Vår värd presenterade resultatet och alla satt med spänd förväntan.
 Mitt lag slutade på en hedrande 2:a plats.
Angelica, Ewa och Jag hade gjort några fler lekar, bla Musicquizz
 och frågesport som vi också tog oss igenom.


Utmaningarnas hus stängde kl 22 därefter tog vi oss in till stan och gick på Fagans. (mitt favoritställe) När vi kom var där redan ganska mycket folk men vi lyckades få tag i ett bord ändå och tur var det för sen var där "knöka" fullt bara en kort stund senare. Där avslutade vi kvällen med trevligt sällskap och bra Irländsk musik av ett liveband. 

Lördagen blev inte fullt så aktiv som fredagen, men ganska hyfsad ändå. Lite aktivitet i form att shopping stod på schemat idag. Vi körde en sväng in på XXXL Lutz,  
för att komplettera lite inför julstöket och 1:a advent.

På kvällen körde jag Patrik in till Malmö, Pärra och Martin VG, var redan där.
Så det blev litta Öl och så för grabbarna och de hann tom in en sväng på "Swingan"  Ha Ha Ha !!
Patriks favvis place...Not, jag vad gör man inte för sina polare !
Max och jag chillade resten av kvällen, såg "Så mycket bättre" åt godis och chips med dippa !


Söndag 1:a Avdent

Brrrr fy vilket väder.
 Det blåser och regnar och inte har man lust att gå ut idag inte.
 Nä i dag blev det bara söndags mys, fixa färdigt med ljus, tomtar och troll.
Glögg och pepparkakor blev det lite senare på kvällen.

Ha den fin vecka alla goa människor

P & K
S


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Sicken trevlig helg! Irländskt liveband, inte mycket som slår det! Trevlig första advent! Kram från Småland

Sussie sa...

Ja, visst är det trevligt med Irländsk musik. Jag är helt såld på Fagans, vi får ta oss en tur dit nästa gång ni är nere.

Kram