Alvin & Elisia

torsdag 17 november 2011

Dubai - Ras Al Khaimah - Hilton Beach Spa & Resort

Tisdag 111108
Vi steg upp med tuppen, klockan var halv 5, så trötta...men det var inte svårt att stiga upp eftersom vi visste vad som väntade. Käraste svärfar körde oss till flygplatsen. Till vår glädje möttes vi av två kända ansikten. Ken och Lisa lika förväntansfulla som vi. Vi var som sagt på vår första bröllopsresa och Ken och Lisa firade sin 10-åriga bröllopsdag. Lite kaffe så här på morgonen fick oss att vakna.

Vi anlände till Sharja flygplats strax efter kl 16. Transferbussen till Ras al Khaimah tog ca 1,5 timma och vi fick information om att bussen skulle stanna på 4 olika hotell
och vårt hotell skulle vi komma till allra sist.
Vi kom till första stoppet ...chauffören talade inte om vilket hotell vi var vid....Ja Ja,  vi satt kvar och åkte vidare...vid stopp nr 2 började folk skruva på sig...och ett annat par frågade vart vi var...Hilton City fick de till svar.... Hmmm vi hade ju fått reda på att stoppet innan vårt skulle vara vi Hilton City...Ken frågade chauffören och det visade sig att de hade vänt på rundan och vi skulle hoppat av vid första stoppet....så det var bara att vända bussen :)
Vi var framme vid hotellet vid  19,30 tiden, och installerade oss på rummet....jätte fint rum, tom en tårta med gratulationer fick vi.

Vi startade kvällen med kvällsmiddag utan dess like, mätta tog vi sedan en promenad för att bekanta oss med omgivningen.

Här är två miniatyr bilder över hela området !

Vi promenerade längst med strandremsan och hamnade längst ute vid en av Brasiliansk /Asiatisk Restaurang/Bar, där vi slog oss ner och tog den första drinken GT och Pina Colada..mmm så gott !

Spa och Gym

Trötta efter resan, den goda maten och den supergoda drinken gick vi och lade oss.

Onsdag 111109

Dagen började med en underbar frukost följt av informationsmöte sedan sol och bad och många goda drinkar, efter lunch spelade vi Beach Vollyboll med Lisa & Ken.

Lite bilder från omgivningen...

Hörde jag en Skål !!

Vårt favoritställe
Sunset Bar

Torsdag 111110

Sol och bad hela dagen i dag med och så klart Beach Volleyboll

Kvällen avsutades med Dart spel och kvälls drinken.

Fredag 111111

Idag blev det lite sol och bad på förmiddagen sedan var det iväg in till Dubai City.
Vi hade förbokat en privatchaufför i 9 timmar.
Tyvärr var han inte särskilt sammarbetsvillig.
Vi fick i alla fall se det man skulle se !!

Palmön och Atlantis, Akvariet

Burj al Arab

Burj Khalifa
Världens högsta byggnad 828 m
drygt 300 meter mer än världens tidigaste högsta skyskrapa i Taiwan och mer än dubbelt så hög som gamla anrika Empire State Building i New York
över 200 våningar med 1 044 lägenheter och 49 våningars kontorslokaler. 57 hissar ser till att alla kommer dit de ska. Ett hotell med Georgio Armanis namn får också plats.

Vattenspel vid Dubai Mall

Lördag 111112
Jeep Safari

Dagen började med sol och bad sedan var det dags för Jeep Safari i Öknen.
Vi blev hämtade kl 14:30 vid vårt hotell, med oss i bilen hade vi två par till, ett svenskt par Micke och E-K samt ett tyskt par som inte var så pratsamma. Vi körde till en samlingsplats där det sammanstrålade flera andra bilar som skulle vara med under dagen. Kameler så långt ögat kunde nå och så bar det iväg.
En helt fantastiskt grym, riktigt nice dag i öknen men fart och fläng över sanddynorna. På vår uppsamlingsplats bjöds det på mat och arabisk dans i form av magdans mm. där fanns även möjöighet till kamel ridning och sandboard åkning.

Micke och E-K

Söndag 111113

Japp då var det läge för lite sol och bad igen.. och Sunset bar lite emellanåt.

Måndag 111114

Sol och mys heladagen, Beach Volleyboll Mixed idag.
Lisa och jag hade hjälp av Abbas Hassan som vi träffade tidigare i veckan. Han var här med sin flickvän Anna, Abbas är till vardags målvakt i IFK Norköping och väldigt låååång och stilig.
Patrik och Ken fick hjälp av Portugals bästa volleybollspelare Maria.
Vem vann ??

Lisa och Jag gjorde en superbra match och med Abbas hjälp vann vi överlägset...eller hur Ken ?

Framåt eftermiddagen åkte jag och Patrik in till Ras Al Khaimah´s köpcenter, Manar Mall
 för att handla med oss lite till våra nära och kära.

Tisdag 111115

Hemresa idag, vi gick upp extra tidigt och åt en stadig frukost sedan slängde vi oss i solstolarna.

Sista solen på jääääätte länge....hemma lär vi inte se solen på ett bra tag.
En sista sväng i Sunset Bar -  tacka av de trevliga servitörerna och sen var det dags
att ta farväl för denna gång.
 Räkna med att vi kommer att återvända !

Tack Lisa och Ken för trevligt sällskap hela veckan !