Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 28 november 2011

Förra veckans match ( Kvällens match MILAN - BARCELONA)

Här kommer ett inlägg som jag kämpade med i förra veckan,
 som bara försvann, men nu har jag hittat det igen Ha Ha...
lite go läsning i alla fall.




 
Oj Oj Oj !!! I kväll smäller det, Zlantan vs Guardiola och Barcelona

Mitt förnuft säger vinst för Barcelona men mitt hjärta önskar en vinst för Milan.
Sedan jag var liten har det alltid varit Milan i mitt hjärta.
Skall man se riktigt långt tillbaka i tiden var det Gr-No-Li  (Gunnar GReen, Gunnar NOrddhl, Nils LIedholm) som var de första Svenskarna som spelade för Milan.

File:Gre-No-Li.jpg


...mina favorit var då så klart Paolo Maldini


Carlo Ancelotti, Franco Baresi
Roberto Donanoni, Alessandro Costacurta, Mauro Tassotti mfl. är andra fina spelare från den tiden.

Nu har vi ju vår bästa spelare "ever" i Milan
Zlatan Ibrahimovic
som dessutom nu har Zlatan ju nu gjort 101 mål i Serie A !!
Han e grym !!!



Flera svenskar har spelat för Milan tex.

Kurt Hamrin
 
Legendarisk högerytter som efter att ha spelat för Juventus, Padova och Fiorentina kom till Milan 1967. Blev italiensk mästare med klubben året därefter och avgjorde dessutom Cupvinnarcupen mot Hamburg genom att göra båda målen i finalen.
Jesper Blomqvist
Gjorde succé i IFK Göteborg och hans matcher ibland annat Champions League gav ett lukrativt kontrakt med Milan. Blomqvist gjorde 20 matcher för klubben 1996-97 och svarade för ett mål.
Andreas Andersson
Vann allsvenska skytteligan för IFK Göteborg 1996 och flyttade året därpå till Milano. Spelade 13 matcher för Milan under 1997/98 och noterades för en fullträff.


Tyvärr blev det förlust för Milan, men Zlatan gjorde mål i alla fall :)

P & K
S


Inga kommentarer: