Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

tisdag 7 februari 2012

Skitmorgon !!


Morgonen började inte alls bra...kunde inte hitta min bilnyckel !!  Alla har väl reservnycklar eller...Nä det har jag inte....fler nycklar alltså för det var väl så du tänkte va ??
Nä det var  ju en viss påg som lånade mors bil  i somras och råkade göra av med bilnyckel då och inte blivit färdig att fixa en ny... Nog om det...inte så mycket att göra åt den saken nu.
Min käre make körde mig till jobb och min fina arbetskamrat Anders av mig skjuts hem. 

Jag ringde till Volvo och tog reda på hur jag skulle gå till väga för att fixa en ny nyckel och det var inte det lättaste. Eftersom jag inte hade ngn nyckel alls var jag tvungen att först personligen bege mig till Volvo för att få gjort en huvudnyckel", vilken man kan öppna bilen med (låsa upp rattlåset)  men inte starta, därefter skulle bilen bärgas in bilen till Volvo, nästa steg var att fixa en nyckel som då skulle synkas med bilen, eftersom nyckeln öppnar bilen fjärrstyrt och förmodligen ligger där också en startspärr på den. Allt detta för endast 3000-4000:- för en nyckel !!!! Jisses !!

Vart hade jag gjort av nyckeln då ?? Jag gick i genom hela kvällen om och om igen - Var och tränade - kom hem - och inget mer...nyckeln kan ju inte vara så långt borta.....kollade i jackan- Nä inte där. Kollade i träningsväskan - Nä inte där heller. Jag tror jag gick igenom alla kläder och väskor flera ggr. Kollade även utomhus...men ingen nyckel där heller....Skit också !!! 4000:- 

Patrik ringde och hade också letat efter nyckeln när han kom tillbaka efter att lämnat av mig,
men ingen lycka där heller.

Men.....

När hanoch Max kom hem på em så,  helt plötsligt ligger nyckeln på armstödet på fåtöljen,
 precis där jag lagt den....ha ha eller inte !!!  


Jippie  - nyckeln är återfunnen.
Tänk så lite som kan göra en så glad !!


P & K
S

1 kommentar:

Cecilia sa...

"Den som söka, skola finna"som det så vackert heter.

Visst är det märkligt hur saker poff kan försvinna och sen poff (igen) helt plötsligt dyka upp igen på de mest oväntade ställena!

Kram Cecilia