Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

fredag 7 februari 2014

Se... där ja !!

 
 
Igår var jag på kontroll hos ögonläkaren. Efter många undersökningar i microskop och andra instrument, droppar i ögonen i alla dess olika färger, tårflödes kontroll mm,  kom han fram till det slutgiltiga...små små sår på hornhinnan förmodligen skapade av torr miljö i ögonen ?! 
Och vad menas då md det kan man undra ? Den torra miljön som jag och många med mig,  utsätts för dagligen har gjort att jag med blinkningar (i ett "torrt" öga) skrapar på hinnan som så småningom blir till små sår. De små såren bidrar också till att ljuset som släpps in i ögat reflekterar och blir lite som "blixtar" och därav blir man också extra ljuskänslig och får en obehaglig känsla i ögonen och då kisar man. Hur avhjälper man då detta ? Jo med ögondroppar (dagligen) och ögonsalva (natten) i ungefär 3-4 veckor och har det inte gått över då, blir det kortisondroppar men det hoppas jag att jag slipper.
 
Alltså inte Katarakt (grå starr) ...Hurra Hurra !! 
 
Nu är det bara att avvakta och se hur det blir och förhoppningsvis om en vecka eller så skall det ha blivit bättre så det hoppas vi verkligen på.
 
Nog om mina krämpor nu.... Trevlig helg alla !!
 
P & K
S

1 kommentar:

Cecilia sa...

Skönt ändå att det inte var värre än så, gråstarr - vilken mardröm! Hoppas du blir bättre snabbt och slipper ljuskänsligheten osv!

Kram