Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

tisdag 5 november 2013

Gala, poker och partaj....

Ännu en vecka har rusat iväg, en helg med kortspel och partaj !
 
Veckan har gått sin gilla gång. i måndags var det dags för årets upplaga av Cancergalan.
I år var det verkligen en speciell gala, för i år fick vi se inslag som handlade om "lilla Sophie".
 
Sophie gick bort 2012 i cancer. Sophie var gift med Rasmus vars mamma är från Vellinge, så henne känner vi och just därför kändes det extra tungt i år att se galan. Tårarna flödade och det blev ett enda suddigt program efter att de visat filmen, och att dessutom se familjen Dahl ledsna sittandes där på plats för att följa galan gjorde inte det lättare. Jag kände ju inte Rasmus, Julian och Sophie men att se dessa fina människors liv krossas på grund av cancer är så fruktansvärt !!
Jag följde Sophie och familjen genom hennes blogg  http://www.ettrosahelvete.blogspot.se/  och har stöttat genom att bidra till cancerfonden i "lilla Sophie´s namn på denna sidan Lilla Sophie jag har även köpt armbanden som också sålts till fördel för cancerfonden
 
 
 
 
 
 
 
Rasmus, Julian och Sophie
 
Cancern måste besegras och det kan vi alla vara del i.
 
 
.......och så över till ett roligare inslag i bloggen.
 

 
 
I fredags var det dags för poker igen, och det var ju ett tag sedan så man var lite extra taggad. Vi var hemma hos Lasse och Linda denna gången och på plats var vi 16 st förväntansfulla och snart var liret i gång. Första rundan slutade inte med vinst... och heller inte andra rundan, för mig, men mannen min tog hem en andra plats i sista rundan så det får vi vara nöjda med. Förstår att det var andra som var betydligt gladare, Herr Rosenblad vann både första och andra rundan ..Grattis !!

I lördags var det partaj igen med Annette och Peter som bjöd med oss, och detta var på Vellinge FF´s sponsor och medlemsfest. Där firades seriesegern i div 6. En mycket trevlig tillställning med många glada människor både unga och gamla. Träffade också mina gamla tränare som jag hade  under min aktiva tid som fotbollsspelare så lite tjaaat blev det ju.  Christoffer, min systerson spela i VFF och så här glad var han !!


 
Söndagen behöver vi inte prata så högt om...mådde toppen men tröttheten efter två dagars partajande tog ut sin rätt och soffan kändes alldeles förträfflig denna dag !
 
P & K
S
 

Inga kommentarer: