Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 21 augusti 2013

Skolstart - Remiss Svar

I går börjar skolorna igen och nu är vi snart i våra vanliga gängor igen.
Sista året för Max nu i grundskolan, 9:an hjälp vad tiden har gått fort ! Detta året blir det till att kämpa både för oss och för Max så han kommer in på sitt önskemål i gymnasiet och önskemålet, Jo så klart skall ha som brorsan (Johan) blir lastbilschaufför, precis som han sagt sedan han var liten.
Svar på remissen !!
Jag var hos läkaren i går. På darriga ben och med fjärilar i magen stegade jag in hos läkaren förberedd på eventuella tråkigheter. Läkaren jag fick träffa idag heter Per Häggström (Gunnar Bonde hade fortfarande semester) vilket också gjorde mig extra nervös, var för kallades jag till honom kunde jag inte vänta en vecka till då Gunnar var tillbaka ?!
Ser en äldre man komma gående i korridoren....
 - Susanne Ericsson, ropade han upp.
- Ja de e jag de, svarade jag med darr på rösten.
- Välkommen !
- Tack
Vi satte oss i undersökningsrummet,
- Hur är det idag då ?
- Lite nervöst svarade jag.
- Ja, jag menar med ryggen, sa Per och log.
- Ja, det är lika tidigare ingen större förändring, men jag har börjat vakna på nätterna utan ryggsmärtor.
- Låt oss titta på röntgensvaret så skall vi se vad vi kan göra.
 "Lättare sänkning av signalerna i diskarna L4-L5 och L5-S1 med centralt litet diskbråck, dock utan någon rotpåverkani nivå L5-S1. I övrigt ordinärt fynd i ländryggen utan någon nervpåverkan. Medulla spinalis översiktlig ua, inga skelettförändringar.
Således väsentligt ordinärt fynd."

Jag blev helt kallsvettig, Hjälp...det lät ju som om det var kört !
Således väsentliga fynd, i min värld hade de hittat något !!

Vad menas med det "således väsentligt ordinärt fynd ???
- Ganska normalt, svarade läkaren
Vilken lättnad !!!
För bara några minuter sedan var jag dödssjuk men nu kändes det bra igen !!

- Med tanke på din bakgrund, så är det ungefär så det kan se ut, så nu skall du söka upp en sjukgymnast och beskriva dina "krämpor" så noga som möjligt så får du ett program att träna efter för att få det så smärtfritt som möjligt.

- Tack då !!
Jag hade ju varit min egen läkare och googlat runt på nätet och alla symptom liknades vid cancer i bukspottskörteln, precis som min mamma hade. Ont i ryggen, mestadels smärtor på nätterna och till det svettningar...
Tackar gudarna för att det inte var min tur redan!!

JAPP, så idag var jag tillbaka på allvar i träningslokalerna igen !!  Wiiii så skönt att vara igång !

P & K
S

Inga kommentarer: