Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

måndag 20 oktober 2014

Elisia´s Dop 2014-10-18

Elisia, Lycka, Susanne

 
 
I lördags var det dag för Elisia att bli döpt, samma dag för 11 år sedan träffades Andreas och Emma för första gången.
Dopet ägde rum i V.Ingelstad kyrka och prästen Margareta Mjöfors,  som döpte henne var faktiskt samma präst som vigde Patrik och mig när vi gifte oss 2011, vilket sammanträffande.

Elisia var sååå duktig under hela dopet, finaste tjejen ! 
Dopet var väldigt fint och stämningsfullt. Emmas kusin Ida Gynning sjöng på dopet.
Gudföräldrar var, Ida Gynning och Johan Mårtensson och närmare 70 gäster fanns på plats.
 
Efter dopet bjöds de på Champagne, ost och kex och sedan kaffet  och tårta.
 
Här kommer lite bilder från dopet .



Spända och förväntansfulla
 
Gudfar Johan håller Elisia medans Gudmor Ida sjunger






Dags att tända dopljuset...


...inga problem, fixar gudfar !

Då var det dags...
 
I faderns, sonens och i den helige andes namn....

 
Finaste tjejen på strålande humör

...pratar du med mig  ?


  


 
Finaste <3

 

Dags att sjunga en psalm..


Gudmor och Gudfar



Finaste mamma Emma och Elisia

Presentöppning !!

Andreas med pappa till vä , farmor och farfar till hö i bild

 
 
Såå tjusiga tårtor...och goda  !!



Släkt och vänner



 
Tack Andreas & Emma för denna fina dopdag <3

P & K
S

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så söt jag var på dopet. Jag måste nog börja läsa din blogg, nu när jag ser att du skriver så fina saker om mig. kram Elisia <3