Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

fredag 5 juli 2013

Tjänsteresa...

I tisdags kväll klev jag och en kollega ombord på MS Polania för att besöka Cargotec i Polen som är en av våra större kunder med potential att bli ännu större.  Eftersom vi skulle vara borta en hel arbetsdag blev det till att jobba undan så det inte låg något kvar på skrivbordet. Körde från jobb vid sex tiden för ett snabbstopp hos min kollega för att hämta packning och sedan fort vi ner till Ystad och slängde i oss lite mat och sedan körde vi ombord på färjan. Lagom mör efter en lång arbetsdag var det bara att installera sig i hytten....vilken SVIT !! (se bilder nedan) sedan gick vi upp och tog en liten sängfösare innan det var dags att knoppa in.
Knoppa in....ja det var inte det lättaste. Med oljud från båtmotorerna och slamrande hyttdörrar och högljudda människor i korridorerna  tror jag att jag lyckades sova totalt 3 timmar...vaknade stup i kvarten och när klockan var halv 5 var det lönlöst att försöka sova. Färjan la till i Swcinoujscie kl 06:45 och vi började vår tripp till Stargard Szczeniski. Från Swcinoujscie till Stargard Szczeniski är det ca 12-15 mil vilket i tid tog nästan 2 timmar...Ja vi körde ju inte riktigt rakt på det, blev liksom lite omvägar emellanåt (illa skyltat) Väl framme på Cargotec möttes vi  upp av vår kontakt Sylwia Lechowicz som välkomnade oss. Först visade hon en presentation av företaget och dess organisation sedan så pratade vi om vårt samarbete, vilket de bara hade positivt att säga om. Puh !!! Sedan blev det rundvandring i fabriken/verkstad. Vilket byggt så himla stort och så kliniskt rent och snyggt,  inte en enda pinal låg på fel ställe. Pallarna stod rakt och snyggt inom markeringarna, skruvar och bultar låg i askar snyggt uppradade...I'm impressed !! Det bjöds på kaffe, kakor och lunch. Efter lunch fick vi även träffa Judyta Nowak (min dagliga kontakt) en lite späd tjej. Vid 15 tiden lämnade vi skeppet och begav oss åter mot Swcinoujscie. Sylwia tyckte att vi kunde stanna till på "Kaskada" ett stort shoppingcenter på vår väg till färjan och det gjorde vi. Jag hittade minsann en fin tröja till Patrik men inget till mig själv. Sedan bar det iväg till färjelägret. Färjan till Ystad lämnade inte förrän kl 23:00 men vi körde ombord vid halv 9 tiden och sedan blev det nästan bingen direkt för gissa om jag var trött !! Somnade som en stock och fick en god natts sömn tills det var dags att stiga upp 06:30 var vi framme i Ystad och det var bara att köra direkt till jobb, No mercy !!
 
Gå in och backa ut !!

Ahhh fick en lite soffa på vägen tillbaka :)
 





 
 
 
P & K
S
 
 

Inga kommentarer: