Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

torsdag 21 februari 2013

I kroppen min....


KRISTIAN GIDLUND, 29 år, är född och uppvuxen i Borlänge, journalist och trummis i bandet Sugarplum Fairy. Hans blogg "I kroppen min" har fått enorm genomslagskraft och Kristian har medverkat i tv, tidningar och radio för att berätta om sin kamp mot magcancern som drabbade honom på nytt i augusti 2012.

Känns som om det är väldigt nära för Kristian., Kristian Gidlund, ja jag har kommit honom väldigt nära, trots att jag inte känner honom, har han blivit en vän, som man bryr sig om. Hans sätt att skriva i sin blogg är så fängslande, så intressant.  Han är ju journalist och de är duktiga på att förmedla känslor i text, dessutom är han trummis i Sugarplum Fairy och musiken förmedlar väl om något känslor -  Sugarplum Fairy´s var med på Skavlan för ett tag sedan -  Kristian, denna tunna människa med så mycket utstrålning trots sin sjukdom. På Skavlan togs det så klart upp hans uppmärksammade blog som läses av många med mig han så klart för sin underbara blog, men också för musiken.



Gå gärna in och läs han blogg   http://ikroppenmin.blogspot.se/  han förmedlar sitt sätt att leva med sin sjukdom och hans förhållande till döden på ett så himla bra sätt, det känns som om man läste en novell som innefattar både humor och såklart bitterhet mot sin sjukdom.

”Om ett par månader kommer ”I kroppen min - resan mot livets slut och alltings början” att ges ut. Nu ska jag göra allt jag kan för att få se den i någon butik. Jag ska förklä mig som en rumänsk spion och köpa den själv. Känna på dess omslag. Bläddra hastigt och långsamt”, skriver Kristian Gidlund i sin blogg.

P & K
S

Inga kommentarer: