Alvin & Elisia

Alvin & Elisia

onsdag 1 april 2015

Nä men om jag skulle uppdatera lite ....

Ja jisses vad tiden rinner iväg... men men nu kommer en liten uppdatering !!
 
Min vilodag från gymmet brukar vara tisdagar, men denna tisdagen för två veckor sedan hade jag extra mycket myror i kroppen och kände att jag måste hitta på något !! Kan vi inte hitta på något, frågade jag Patrik? Typ spela badmintom ? Ja han nappade direkt och vi bokade bana på Aurahallen och stack iväg. Shit så kul, det var längesedan man spelade badminton minsann och jobbigt var det !!
 
 
 
Förr förra veckan var jag på Ögonlasern i Lund  hos Micka Fagrell på konsultation angående en ögonoperation. Det blev gjort en farlig massa undersökningar som resulterade i ett "godkänt" betyg. Jag eller rättare sagt mina ögon, och de är optimala för ett linsbyte, som det är tal om.
Kort och enkelt förklarat byts min lins ut mot en nu och vips så kan man se igen.
Spännande men ack så dyrt, men det hade varit sååå skönt att kunna ser utan brillor !
 
Motocross säsongen är igång och Max har varit iväg och tränat, det skall blir riktigt kul att följa honom i år, han har tagit ett stort steg frammåt i utvecklingen så det blir spännande att se !
 


 
 
Elisia lilla loppan har varit och hälsat på...så mysigt varje gång hon är hos oss, Älskade tösen
 
 
 
 
Nu är det verkligen full rulle på henne, inte still en sekund !
 
 
Träning
 
Ja,så klart kör vi på som vanligt med träningen, kanske något liite tuffare,
med -9 kg på vågen känns det så klart ännu mer motiverat att köra på.
 
Med rätt kost kommer man en bit på vägen
 

Nya träningsbyxor !!

Japp Nu är det full fart framåt !
 
  
 
 
Måndagar..... usch så tråkiga måndagar är!! 
 
 
Hmmmm vad tänker jag på ??
 
 
 Bröllop !!
 
Min fina bror Robert och Mirjam gifte sig i fredag 27/3-15
De gifte sig borgligt med endast mig och min syster och brossans barn Emil & Ida som vittnen, det ar en kort ceremoni men nu är de Man och Hustru, nu har vi fått en Fru Hansson i familjen igen.
Efter vigseln åkte vi iväg till Alnarpsparken och tog några bröllopsfoton och sedan anslöt våra män och vi gick ut och åt en bit mat.
Helgen som kommer dvs Påskhelgen tillbringar vi tillsammans med Mirjams släkt i Holland där vi kommer att fira dem båda med partaj !!
 
Stort GRATTIS och Lycka Till !!





I torsdags förra veckan var det återigen inomhusfotbollsträning som är så himla kul.
MEN....vi fick besök !!!
Vi stor i hallen och snackade och skulle precis dela in oss i lag när jag hör någon säga- KOLLA
där är en råtta !! Wiiiiii Jag hatar allt vad möss och råttor heter, så jag for väl iväg och upp på läktar räcket med menen uppe, satt jag där som en skrämd fågel och kramade räcket. Uschianna mig fy för alltså !! Några av tjejerna var betydligt mycket tuffare än mig öppnade dörren och lyckades mota den RÄLIGA råttan så den kunde lämna oss ifred !!
Shit alltså vad jag blev rädd !
 
 
..... och inte nog med det !!
Några dagar senare lämnade vår kära katt Poppis en fin trofé åt oss !
 
 
 
Nä, nu har jag fått nog att dessa räliga varelser...inte en gång till Poppis hör du det ?!
Det kryper i hela kroppen när jag tänker på de !!
 
 
 
Ha en skön Påsk på er alla !!
 
Bildresultat för påsk
 
P & K
S
 


Inga kommentarer: